Victoria watervallen

2 januari 2023 - Victoria Falls, Zimbabwe

Maandag 2 januari

Vanmorgen ben ik met één van de vrouwen nog een keer naar de Bridge gewandeld. Deze keer regende het niet zo hard als gisteren, wat het uitzicht wat mooier maakte. De bungeejumpers waren nu actief. Na 1 keer kijken vond ik het wel genoeg, het lijkt me doodeng om hiervan af te springen. Één van de jonge mannen uit de groep heeft dit vanmiddag ook gedaan, hij vertelde dat hij het toch best eng vond toen hij bovenop stond, maar uiteindelijk blij was dat hij het gedaan had.

Daarna ben ik naar het marktje gegaan en zij is het park van de watervallen in gegaan. Vanmiddag had ik een helikoptervlucht besproken om over de watervallen te vliegen. Het was prachtig om ze van bovenaf te kunnen zien. In deze tijd van het jaar zijn ze nog niet op volle kracht, dat duurt nog een paar maanden, maar het was toch indrukwekkend.

Vanavond zijn we met een gedeelte van de groep gaan eten ter gelegenheid van de verjaardag van Sander, één van de reisgenoten. Heel gezellig om de laatste avond dat we hier zijn zo door te brengen.

Morgen hebben we om 8 uur ons laatste gezamenlijke ontbijt en vertrekken we om 10.30 uur naar het vliegveld van Victoria Falls voor de vlucht naar Johannesburg. Helaas moeten we daar 5 uur doorbrengen voor de vlucht naar Frankfurt vertrekt, dat wordt dus weer een lange dag en nacht.

1. Anke Warnaar:
    3 januari 2023
    Goede terugreis Barbara na weer een geweldige reis die je hebt gemaakt !!
  2. Edith:
    3 januari 2023
    Ha Barbara, ik wens je vandaag weer een goede terugreis.
    Sowieso leuk om je verhalen te lezen.
    Ik las ook dat je naar Johannesburg vloog, ooit ‘ns jaren geleden, mochten wij daar absoluut niet komen, toen nog veels te gevaarlijk.
    Mooie reis lijkt mij met heel veel moed, zie ik wel.
    Groetjes Edith
  3. Ankie:
    3 januari 2023
    Hoi Barbara, een verlate reactie van mij. Jullie zijn alweer een heel stuk gevorderd met de terugreis of zelfs al bijna thuis.
    Dank voor voor het meebeleven van deze prachtige reis die je maakte. Ik hoop dat je er mega veel mooie herinneringen aan overhoudt. En dan nu weer aarden in ons, de meeste dagen grijze maar niet al te koude, Holland.
  4. Tony:
    3 januari 2023
    Wat een mooi uitzicht opde watervallen geweldig.
    Succes met de terugreis, jammer dat je zo lang moet wachten op je vlucht naar Frankfurt.
    Groetjes Tony
  5. Ries Karreman:
    3 januari 2023
    Wat een schitterende reis. Welkom thuis weer straks!!