Vervolg Corcovado

22 februari 2022 - Corcovado National Park, Costa Rica

Het was vandaag een echte luierdag. Vanmorgen heb ik samen met Tinny en Antoinette langs het strand gewandeld naar de volgende baai, deze ligt door rotsen en een klein eilandje voor de kust beschut voor de zware stroming zodat het hier veilig is om te zwemmen. Het water van de oceaan is heerlijk, het lijkt net of je in een warm bad stapt, precies voldoende om af te koelen. Er zwommen mooie visjes om ons heen, leuk om naar te zoeken.

Na de lunch heb ik in een hangmat onder de bomen op het strand liggen luieren,  beetje lezen, beetje slapen, naar de schreeuwende papegaaien luisteren en kijken hoe ze over me heen vlogen. De pelikanen waren in de tussentijd aan het vissen, die beesten hebben bij iedere duik beet, als ze boven komen zie je dat ze hun vangst naar binnen werken.

Vanavond na het eten heeft Mario een kampvuur gemaakt op het strand. Het zag er leuk uit, maar eigenlijk vond ik het jammer omdat, zodra het vuur brandde, de sterrenhemel niet meer te zien was. Zodra het vuur uit was waren de sterren weer te zien, net zoals we tijdens de overtocht op de oceaan gezien hebben, zonder lichtvervuiling.

1. AN:
    22 februari 2022
    Dat is ook wel eens fijn een luierdag even bij komen heerlijk en om al dat moois te zien da’s genieten groetjes AN
  2. Anke Warnaar:
    22 februari 2022
    Heerlijk genieten Barbara, wat een mooie wereld daar zeg.Groetjes
  3. Wilen. RvB.:
    22 februari 2022
    Dat lijkt me heerlijk, hangmat en een beetje luieren, vogels spotten, ..wat een mooie dag.. dat geeft echt een Switzerleven gevoel🤗🤗🤗😘 geniet nog maar even Schoonezus dat ken je wel hebben.👌👌
  4. Tony:
    22 februari 2022
    Wat een geweldig land Barbara, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
  5. Ton:
    22 februari 2022
    Lekker hoor, dagje-uit, happie - ete, wat wil je nog meer. Je hebt wat gemist met die visjes. Als je met je voeten in het water stil zit komen ze aan je tenen knabbelen.
  6. Henk:
    22 februari 2022
    En met een tropische verrassing op het strand! Ach nee, dat mag je tegenwoordig natuurlijk niet meer zeggen. Veel plezier nog!