Naar Manuel Antonio

23 februari 2022 - Manuel Antonio, Costa Rica

Dinsdag 22 februari.

Vandaag vertrekken we al voor de één na laatste stop op deze prachtige reis. Vanmorgen kwam de troep apen ons weer wakker maken. Om 5.30 uur sprong de eerste op ons dak.  Deze keer ben ik naar buiten gegaan om foto's te maken en te kijken hoe hun route was. De foto's kan ik thuis uploaden, die houden  jullie te goed. Hun route liep via ons dak, de electriciteits lijnen naar de buren, dan via hun dak en lijnen naar de volgende en via wat bomen, het dak van de bar naar de bomen daarachter.  Hier was blijkbaar voldoende eten  te halen want de hele groep scharrelde en klom daar op en neer. Er waren een paar moeders met kleintjes bij die heel voorzichtig sprongen en de kleintjes in de boom zelf lieten klauteren.

Na het ontbijt moesten we onze rugzakken klaarzetten bij de boot en zelf naar een stuk strand lopen waar het water rustiger was en we makkelijk in de boot konden stappen. We hebben de tocht terug naar Sierpe gemaakt waar een bus met nieuwe chauffeur op ons stond te wachten. Onze koffers werden uit de opslag gehaald en klaar waren we om verder te reizen naar Manuel Antonio. In de omschrijving stond dat we naar een mooi resort gingen, maar dat valt een beetje tegen. De kamers zijn in orde, er is een zwembad, maar er is bij het hotel verder niets te beleven, zelfs ontbijten moeten we ergens anders... maar goed, dat regelen we zelf wel.

We hebben de omgeving even verkend en wat gewinkeld. Bij een leuk restaurant hebben we iets gedronken en hebben we gelijk een tafel voor vanavond besproken met uitzicht op de oceaan. Toen we vanavond het menu bekeken en vroegen wat de vangst van de dag was, bleek dat maui maui te zijn. Een vis die je in Nederland volgens mij niet kunt kopen maar die ik, toen we tijdens onze reis met de Rapy op Bermuda waren, een paar keer van een bevriende visser had gekregen. Ik vond deze toen heerlijk en heb deze vanavond ook besteld. Mijn verwachtingen werden niet beschaamd en gelukkig vonden Tinny en Antoinette de vis ook heel lekker. We hebben een super gezellige avond gehad met fijne gesprekken.

1. Wilen. RvB.:
    23 februari 2022
    👌👌🤔🤗🤗🤗👍
  2. Bep:
    23 februari 2022
    Geniet nog van je laatste daagjes in dat mooie land, Barbara!
  3. Jose Bos:
    24 februari 2022
    Het ziet er allemaal fantastisch uit! Veel plezier nog de laatste dagen en groeten van hier.