Vervolg Chiang Mai

5 maart 2024 - Chiang Mai, Thailand

Gisteravond hebben we bij een foodcourt gegeten. Hier zijn allerlei kleine restaurantjes om een plein waar je eten kunt halen en naar keuze binnen of buiten op kunt eten.
Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel omdat we best moe waren en op tijd gaan slapen.
Vanmorgen konden we uitslapen, word ik natuurlijk vanzelf om 6 uur wakker. Nog een beetje dutten, de mail checken en douchen. Daarna aanschuiven bij het uitgebreide ontbijtbuffet en een poosje naar het zwembad.
Aan het eind van de ochtend zijn we de stad gaan verkennen. Het is ongelooflijk hoeveel tempels je op een klein stukje tegen komt, ze worden goed onderhouden want sommige staan in de steigers. Het geloof is hier heel belangrijk.
Onderweg hebben we geluncht bij een lokaal restaurantje en een voeten massage genomen. Als het klaar is voelt het lekker ontspannen aan, maar terwijl ze bezig is….😱
We kwamen weer uit bij een soort markt, of winkels die hun spullen buiten uitstallen. Heel anders dan de zondag markt. Het was hier meer voor de lokale mensen. Ze zaten hun koopwaar in de winkel te maken, soms met de huisdieren erbij. In één winkel zat een hond met stickers op zijn hoofd. Het leek net een speelgoed hond die te koop was, maar hij was echt.
Het was leuk om gewoon wat straatbeelden te schieten, zomaar van mensen of voertuigen die voorbij kwamen.

Vanavond zijn we op zoek gegaan naar een restaurant en kwamen per ongeluk weer op een foodmarket terecht met een paar “top artiesten”. Ze deden in ieder geval reuze hun best om het de mensen naar de zin te maken.

De tafels waren omgekeerde kisten met een zeiltje er op en de stoelen iets kleinere kisten. Eten kon je halen bij een van de tentjes er omheen. Wij hebben een ramen gegeten met een biertje erbij, heerlijk 😋.

1. Tony:
    5 maart 2024
    Het eten lijkt mij heel lekker ik houd daar wel van. Ook avontuurlijk weet altijdwat je precies hebt besteld?
  2. André:
    6 maart 2024
    De foodcourts heb je ook in Maleisië heerlijk eten.

Jouw reactie