Vervolg Bangkok

25 februari 2024 - Bangkok, Thailand

Zondag 25 februari
De dag begon met een wandeling over de markt in Chinatown waar we heel veel kramen met etenswaren gezien hebben. De lokale bevolking doet hier zijn inkopen en/of eet hier iets lekkers. Ik vind het altijd een feest om op zo’n markt rond te lopen.
In een theewinkel kregen we een demonstratie hoe thee gezet moet worden en mochten we een paar soorten proeven.
Daarna hebben we een bezoek gebracht aan Wat Traimit waar de Gouden Buddha te bewonderen is.
Toen was het tijd om naar het Grand Palace te gaan, een groot complex midden in Bangkok waar het paleis van de koning staat en een heel stel tempels met als hoogtepunt het Royal Pantheon waar de Emerald Buddha te bewonderen is. In deze tempel is het verboden om foto’s te maken, heel jammer want het is daarbinnen echt prachtig om te zien. De wanden mooi beschilderd en het beeld van Buddha (wat maar heel klein is) bovenop een hoog altaar. Het altaar is helemaal van goud en glimt en blinkt je tegemoet. Buiten mochten we foto’s door een raam maken, dit is redelijk gelukt.
Intussen was het ongeveer 35° geworden en waren we blij dat we in de bus met airco onderweg naar het restaurant waar af konden koelen.
Na een heerlijke lunch terug naar het hotel, waarna we een vrije middag hadden. Trees en ik zijn nog een keer op ons gemak over de markt gegaan om te snuffelen.
Vanavond zijn we in totaal met 6 personen op stap gegaan naar de Bayoke Sky Tower waar we vanaf de 78 ste verdieping (ongeveer 300m hoog) op een draaiend plateau uitzicht hadden over heel Bangkok. Hierna met elkaar gegeten waarbij het steeds gezelliger werd. In het busje terug naar het hotel gingen de disco lichten aan en hebben we met zijn allen heel vals meegezongen. ( En we hadden alleen maar frisdrank op…)
 In het hotel hebben we nog wel een drankje genomen na een super gezellige avond.

1. Toos plompen:
    25 februari 2024
    mooi Barbara om het te volgen
  2. Sylvie:
    25 februari 2024
    Toevallig net een reisverslag op tv van Bangkok!
  3. Maaike:
    25 februari 2024
    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt!
  4. Diny en Richard:
    26 februari 2024
    Klinkt allemaal heel gezellig. Wij waren ook op dezelfde plaatsen oa draaiend restaurant en gouden buddha
  5. Anne:
    26 februari 2024
    Fijn dat het zo gezellig en mooi is
  6. André:
    Mooi lekker genieten 🍷🍀🙏