Bangkok

25 februari 2024 - Bangkok, Thailand

Zaterdag 24 februari
Vannacht lekker geslapen en vanmorgen vroeg op om uitgebreid te ontbijten en daarna naar Co van Kessel om aan de fietstocht door Bangkok te beginnen.
Co van Kessel was een Nederlander die hier gestart is met de organisatie van fietstochten, na zijn overlijden in 2011 hebben de lokale werknemers zijn werk voortgezet. De tochten zijn nog steeds heel bekend en bijna iedere toerist gaat hier wel een keer fietsen.
De tocht ging door allerlei smalle straatjes, soms had ik het idee dat we bij de mensen door hun huis gingen, want ze waren bezig met de was of met het klaarmaken van eten. Ze zijn het gewend, want iedereen zei vriendelijk gedag. We zijn een keer met een boot overgestoken, om door een andere wijk verder te fietsen.
We hadden een drinkstop bij een plein met meerdere tempels. De Tour leidster vertelde bij een beeld dat dit Buddha was die de maan op wilde eten. Dit mocht niet omdat de maan heel belangrijk is voor het water beheer, eb en vloed, stromingen e.d. Dit beeld is afgebeeld met de maan die uit zijn mond steekt. De offers die hier gebracht worden bestaan uit donker gekleurd voedsel, die de nacht voorstellen.
Een ander gebouw wat er stond was een crematorium. Van de rook uit de pijp geloven ze dat deze de overledene naar de hemel brengt.
Aan het eind van de ochtend gingen we met een soort longtail boot een stuk over de rivier tot we bij een restaurant langs het water kwamen waar we een heerlijke lunch kregen. Daarna met dezelfde boot terug naar de wijk waar het bedrijf van Co Kessel zit.
Alles bij elkaar een leuke ochtend.
Vanmiddag hebben we een poosje bij het zwembad gezeten en gezwommen tot het tijd was om ons aan te kleden voor het uitje van vanavond. Een rit met een tuk tuk naar een rooftop bar voor een drankje, wat vandaag zonder alcohol moest zijn omdat het een Buddhistische feestdag is een er dan nergens alcohol verkocht mag worden. Wij hebben een heerlijke mocktail genomen, waar je de alcohol niet echt in miste.
 Hierna een flinke rit met de tuk tuks naar een lokaal restaurant, waar gerechten op tafel gezet werden die we met zijn allen moesten delen. Het eten was erg lekker alleen een beetje verkeerd verdeeld over de tafels zodat we sommige dingen niet hebben kunnen proeven. Maar goed, wat we wel hebben geproefd was heerlijk.
Daarna weer in de tuk tuks terug naar het hotel wat een waar spektakel was door de drukte in de stad en omdat de 11 tuk tuks die de groep vervoerden en een soort race hielden wie er het eerste zou zijn.

1. Hannie:
    25 februari 2024
    Leuk hè, die fietstocht? Hebben wij ook gedaan. Zijn jullie ook in die overdekte markt geweest? Tuk tuk rijden is ook een ervaring op zich. De eerste keer vond ik het best eng, maar het is een makkelijke manier van vervoer. Een rooftopbezoek hoort ook bij de highlights net zoals de logtailboot en al het lekkere eten. Gaan jullie nog tempels bezoeken? Ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis. Hartelijke groet
  2. Barbara:
    25 februari 2024
    Die fietstocht was een hele belevenis, trapjes op en af en al die smalle straatjes, erg leuk.
    We zullen vast nog heel veel tempels te zien krijgen. Vandaag in ieder geval.
    Groetjes 🙋
  3. Hannie:
    Longtailboot natuurlijk
  4. Anke Warnaar:
    25 februari 2024
    Jaha.. ook ik heb de fietstocht gedaan en was fantastisch!! Iedere keer als ik je over het eten hoor staat het water in m’n mond🤣🤣zooo lekker !! Trouwens ook de fietstocht in Chiang Mai was super!! Tempels zijn iig genoeg ook!! Groetjes
  5. Ankie:
    25 februari 2024
    Voor mij is alles dat je schrijft nieuw, Barbara. Lijkt me een geweldige belevenis die fietstocht. Ben benieuwd naar het volgende avontuur.
  6. Sylvie:
    25 februari 2024
    Ik reis weer mee Barbara en geniet ervan.
  7. Diny en Richard:
    25 februari 2024
    Leuk verhaal Barbara, we genieten mee
  8. Anne hoppenbrouwer:
    26 februari 2024
    O wat klinkt het allemaal leuk. Fijn dat je zo n leuke groep hebt enmet de fiets is een avontuur op zich. Groetjes

Jouw reactie