River Kwai

26 februari 2024 - River Kwai Floatel, Thailand

Maandag 26 februari
Vanmorgen was het vroeg dag, om 5.30 ging de wekker. We moesten om 7 uur in de bus zitten om op tijd bij Maeklong te zijn waar de trein langs de railway market komt. De trein was vandaag iets te vroeg, we zagen hem net voorbij rijden toen we aankwamen. Gelukkig was dit het eindpunt en moest de trein ook weer terug. Daardoor konden we het hele circus van kramen binnen halen en weer buiten zetten toch bekijken.
De trein komt 4 keer per dag aan en vertrekt dan ook weer, de mensen moeten dus 8 keer per dag hun spullen binnen zetten. Ik neem aan dat ze dit niet erg vinden want het is een toeristische trekpleister waardoor ze veel verhandelen, iedereen koopt er wel iets.
Koen, onze reisleider, had wat vruchten op de markt gekocht om ons onderweg te laten proeven.
Daarna zijn we naar de Tiger tempel gereden waar we een trap van 157 treden op moesten om de Gouden Buddha te kunnen bewonderen. Na deze klauterpartij zagen we de Buddha….in de steigers omdat hij aan een onderhoudsbeurt toe was. Het uitzicht van boven over de rijstvelden was mooi.
In Kanchanaburi hebben we in een restaurant met uitzicht op de brug over de River Kwai gegeten 😋😋😋 waarna we de gelegenheid hadden om over de brug te lopen, wat ik toch wel heel bijzonder vond als je beseft onder welke omstandigheden hij gebouwd is. Oorspronkelijk had hij allemaal bogen. Ntadat hij door de geallieerden gebombardeerd was, zijn er rechte brugdelen tussen geplaatst.
In de buurt van de brug hebben we ook een bezoek aan het oorlogsmuseum gebracht waar we gezien hebben hoe de brug tot stand gekomen is en de omstandigheden waaronder de krijgsgevangenen deze moesten bouwen.
Naast het museum lag de de oorlogsbegraafplaats, waar Engelse en Nederlandse slachtoffers hun laatste rustplaats hebben gekregen.
Rond 16.30 uur kwamen we aan bij het resort Home Phutoey aan de River Kwai, waar we 2 nachten blijven. We hebben allemaal mooie kamers met een terras voor de deur waar we kunnen zitten. We zijn even naar het zwembad geweest en gaan straks eten met Marko en Irene.

1. Sylvie:
    26 februari 2024
    Weer mooie belevenissen!
  2. Anne hoppenbrouwer:
    26 februari 2024
    Wat een super reis weer. Echt je ziet en beleeft vanalles. Indrukwekkend vond ik de oorlogsbegraafplaats een opa ve vriendin ligt daar. Wordt het toch weer even andersvhe. Veel plezier nog !
  3. André:
    27 februari 2024
    Al die oorlogen steeds bah. Zo zinloos.
  4. Tony:
    27 februari 2024
    Mooi Barbara ik geniet van mee van je reis.
  5. Ria:
    2 maart 2024
    We lezen veel bekende plaatsen en dingen. Leuk. Volgens mij hebben jullie een leuke groep. Geniet van de reis en het lekkere eten.

Jouw reactie