Naar Hellfire pass

27 februari 2024 - River Kwai Floatel, Thailand

Dinsdag 27 februari
Vanmorgen hebben we de extra excursie naar de watervallen overgeslagen. We hebben al vaker mooie watervallen gezien en een keer uitslapen is ook wel eens lekker.
Na het ontbijt een klein rondje gelopen en daarna een poosje bij het zwembad doorgebracht. Samen met Marko nog een rondje op de waterfiets gedaan.
Na de lunch zijn we opgehaald door de rest van de groep om naar de Hellfire pass te gaan. Hier moesten de mannen, die door de Japanners krijgsgevangen waren gemaakt, werken aan de verbindingsroute naar Birma. Omdat ze vonden dat het allemaal te traag ging moesten ze dag en nacht doorwerken. Als verlichting werden fakkels gebrand, wat in de kloof het effect van de hel gaf, daarom is de pas Hellfire pass genoemd. Heel indrukwekkend om hier doorheen te lopen.
Weer terug op het resort even gezwommen en gedoucht omdat we “uit” gingen. Eten en dansen op een soort drijvend vlot wat door een motorbootje voortgetrokken werd over de River Kwai. Op de heenweg werd
 al geprobeerd om de stemming er in te krijgen met muziek in de bus. Toch begon het allemaal kalm, iedereen heeft rustig gegeten. Na het eten werden de tafels waar het eten op gestaan had aan de kant geschoven en kon er gedanst worden. Er begon één stel met dansen en in een mum van tijd stond bijna iedereen op de vloer. Het personeel deed ook heel leuk mee met allerlei dansjes. Zelfs de huckelbuck, indianen dans, vogeltjes dans, sirtaki en de polonaise hebben we gedaan.
Morgen vertrekken we om 7 uur, dat betekent om 5.30 op staan en om 6 uur ontbijten….. Hard werken hoor zo’n vakantie 😅

Ik heb al een keer de vraag gehad over de foto's. Deze plaats ik nu bij ditzelfde verhaal op Polarsteps waarvan ik de link in het bericht heb gezet voor ik betrokken was. Dit omdat het via deze site altijd veel tijd kost om ze te uploaden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ankie:
    27 februari 2024
    Wat romantisch eten en dansen op de "river Kwai".
    Wat je zegt hard werken zo'n vakantie : polonaise sirtaki en dan bij tijd en wijlen nog vroeg opstaan ook. :-))
  2. Sylvie:
    27 februari 2024
    Leuke dag met veel beweging!
  3. Stéphanie:
    27 februari 2024
    Je komt afgetraind terug met al dat dansen en bewegen 😉
  4. Barbara:
    28 februari 2024
    Alleen is het eten hier veel te lekker 😋😋😋
  5. André:
    28 februari 2024
    Gelukkig heb je niet zo'n lange reisdagen, wij hebben er hier India al teveel gehad. Echt van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat.
  6. Barbara:
    28 februari 2024
    Vandaag hebben we alles bij elkaar lang in de bus gezeten, wel met leuke tussenstops. We boffen ook met een super leuke reisleider.
  7. André:
    29 februari 2024
    Dat is goed om te horen, geniet er van 👍

Jouw reactie