Naar Rincón de la Vieja

13 februari 2022 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Vanmorgen hebben we een hike gemaakt naar de vulkaan bij Fortuna. De bus heeft ons een eind omhoog gebracht, daarna was het klimmen en uiteindelijk afdalen door het bos. Onderweg zagen we neusberen die aan het rondscharrelen waren naar eten. Ze waren duidelijk gewend dat er mensen over de paden liepen want ze bleven gewoon doorgaan waar ze mee bezig waren.

Aansluitend gingen we op weg naar Rincon de la Vieja,  hier blijven we één nacht. Met een paar zijn we naar de hangende brug gegaan, best spannend want deze zwaaide in de wind heen en weer. Er mochten maar een paar mensen tegelijk op de brug vanwege de stevigheid. Het uitzicht op de rivier en de steile wanden eromheen was heel mooi.

Daarna zijn we naar beneden gelopen om te zoeken waar we de rivier in konden om te zwemmen. Na even zoeken vonden we een plek waar we het water in konden om te zwemmen. Het water was koel maar heerlijk verfrissend. Toen wij uit het water waren kwam er een groepje voorbij op grote zwembaden. Zij moesten de stroomversnellingen en kleine watervallen trotseren, een soort wildwaterbaan.

Na deze avonturen nog gezellig iets gedronken aan de bar bij het zwembad en nu klaarmaken om te gaan eten.

1. Remy R:
    kijk je wel uit?
  2. Maaike:
    13 februari 2022
    Prachtige natuur en heerlijke afwisseling! Tijd vliegt voorbij met al je leuke verslagen!
  3. Anke Warnaar:
    Wat een superleuke ervaring 🎉🌴