Excursie naar Caño Negro

12 februari 2022 - Fortuna, Costa Rica

De brulaap wekker ging vanmorgen rond 5.30 uur af. Een prachtige manier om wakker te worden. Komt ook goed uit, want het programma begint iedere dag behoorlijk vroeg.

Vandaag zijn we naar Caño Negro gegaan,  een prachtig natuurgebied. Hier zijn we met een boot en een lokale gids  de rivier op gegaan om allerlei wild te spotten. Binnen 10 minuten vielen we met onze neus in de boter. Boven in een boom zaten een paar brulapen, waarvan één vrouwtje een kleintje bij zich had. In dezelfde boom zat een vrouwtjes spinaap die probeerde het kleintje te pakken. De gids dacht dat dit vrouwtje haar kleintje om een of andere reden kwijt was geraakt en daarom de baby van een andere aap af wilde pakken. Het was een spannende strijd waar we zeker een half uur naar gekeken hebben, ze waren nog bezig toen we verder gingen, dus de afloop is voor ons nog open....

In dit park hebben we nog heel veel apen gezien, kaaimannen, allerlei vogels, hagedissen, te veel om op te noemen. Onderweg kregen we aan boord een  lekkere lunch, kort gezegd, een prachtige excursie.

Daarna zijn we met 7 mensen naar de waterval bij Fortuna gegaan, waar je beneden in de poel bij de waterval kon zwemmen. Een prachtige omgeving, maar een lange afdaling. Het water in de poel was fris maar wel lekker. Helaas moesten we na het poedelen in de poel nog terug naar boven, een trap van 510 treden!!! Onderweg kwam ik mezelf wel een beetje tegen. Ik voelde door de inspanning heel veel pijn in mijn longen als gevolg van de covid. Het is gelukkig wel gelukt, mijn grenzen zijn daardoor weer even verlegd.

1. Martha:
    12 februari 2022
    Amuseer je maar en heel leuk met jou mee te reizen
  2. Ton:
    13 februari 2022
    Hoi Barbara
    Wat een prachtige natuur. Van zo veel moois kan je alleen maar stil worden. Geniet er van zo veel als je maar kan.
    Groetjes van Ton
  3. Edith:
    13 februari 2022
    Hoi Barbara, ik heb met smaak al jouw blogs over de vakantie gelezen.
    Niet verkeerd , lijkt mij.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, ik wil heel gauw je verhalen horen en natuurlijk hoe deze ervaring sowieso was.
    Nog hele fijne dagen gewenst totdat je weer in onze kouwe kikkerlandje terugkomt. Brrr.
    Groetjes Edith