Naar Monteverde

14 februari 2022 - Monteverde, Costa Rica

Vandaag was het weer vroeg dag. Voor het ontbijt werden de koffers op het dak gebonden zodat we op tijd konden vertrekken om Nationaal park Rincón de la Vieja te bezoeken. Hier kom je veel vulkanische activiteiten tegen, borrelende modder poeltjes met zwavellucht. Ik heb één keer een vleug geroken, verder alleen van de anderen gehoord. (Dan komt mijn reukverlies toch nog een keer van pas.....)

Ineens werd het teken gegeven dat er iets bijzonders te zien was, een miereneter was zijn kostje bij elkaar aan het scharrelen.

De gids vertelde dat hij ze van 10 bezoeken aan het park pas 3 keer heeft gezien, we boffen dus!

De miereneter verplaatste zich steeds. Als hij bij een mierennest begint te eten, verzamelen alle mieren zich en vallen hem aan en bijten hem. Zodra hij daar pijn van voelt gaat hij verder enz. Het dier is verwant aan het gordeldier en de luiaard, dat is te zien aan de bouw van zijn lijf.

Bij het restaurant, waar we onderweg geluncht hebben, zat een grote papegaai in de boom, leuk om te zien.

De route was mooi, door de bergen. We zijn half in de middag aangekomen in Monteverde waar het behoorlijk fris is omdat dit ongeveer op 1200m hoog ligt. Hier blijven we 3 nachten.

1. Gonda:
    14 februari 2022
    Weer heel leuk om te lezen en het ziet er daar schitterend uit.
    Geniet ze
  2. Henk:
    14 februari 2022
    Misschien kun je zo’n miereneter voor mij meenemen? Biologische oplossing, ipv mierenpoeder!
  3. WilEni:
    14 februari 2022
    🥵🥵 dus daar hebben ze ook jacoussies.😁😁😁.
  4. Hans:
    Je maakt toch maar weer een Superreis. Blijf genieten.👍
  5. Tonny Beekwilder:
    14 februari 2022
    Tjonge tjonge het wordt steeds meer bijzonder echt een enorm avontuur!