Laatste dag in Essaouira

16 september 2023 - Essaouira, Marokko

Dag 14, 16 september
Vanmorgen hadden we een rondwandeling met een vrouwelijke gids door Essaouira. Deze vrouw was lerares geweest en kon een stuk leuker en korter vertellen.
We zijn bij het fort met de stadswallen geweest, waar ze over de herkomst van de kanonnen vertelde, bij de vissershaven, over de vismarkt en nog wat andere buurten.
Ze vertelde ook hoe het kwam dat er zoveel katten in de stad rondlopen Een paar eeuwen geleden was er door de vele ratten een cholera plaag, toen zijn er veel katten uit Europa gehaald om ze te vangen. Deze katten worden door alle bewoners van de stad verzorgd en je ziet ze gewoon op stoelen bij een terras liggen of tussen de koopwaar.
Na deze wandeling ben ik een uurtje gaan liggen omdat ik nog steeds wat slap was, dit heb ik na de lunch ook weer gedaan, nu was ik fit genoeg om vanavond mee uit eten te gaan bij een restaurant op het dakterras met zicht op de oceaan.
Het was heel gezellig, nu vroeg naar bed omdat we om 3.30 uur al uit het hotel vertrekken om naar het vliegveld van Casablanca te rijden…

1. Hannie:
    16 september 2023
    Je hebt een mooie reis gehad. Leuk verslag. Goede terugreis. Liefs Hannie
  2. Anke Warnaar:
    16 september 2023
    Daar kan je weer op terug kijken 🎉✈️Goede reis naar huis !!
  3. André:
    17 september 2023
    We hebben mooi mee gereisd op deze manier. Dank je wel voor de leuke verhalen ☀️🍀
  4. Bella:
    17 september 2023
    Een prachtig verhaal ter afsluiting en weer mooie plaatjes Barbara , minder is het dat je je niet lekker voelt , en een vrouw als gids die goed is , zo zie je maar dat vrouwen beslist hun mannentje kunnen staan 🥱🥱🫣🫣
  5. Diny en Richard:
    17 september 2023
    Hopelijk heb je een goede terugreis Barbara, ben je een beetje opgeknapt? Welkom thuis en nagenieten van zo’n mooie reis.
  6. Ankie:
    17 september 2023
    Heel vervelend dat je je nog helemaal okee voelde Barbara, hopeljk heeft het geen nasleep. Alvast een "Welkom Thuis" en dank dat ik heb mee mogen genieten van je reis.
  7. Henk:
    Mooie plaatjes weer
  8. Sylvie:
    17 september 2023
    Het was fijn om weer mee te reizen. Wel thuis en hopelijk ben je opgeknapt!
  9. Vie:
    17 september 2023
    Mooie reis Barbara, heb weer van je verhaaltjes en foto's genoten. Goede terugreis!
  10. Tinny 🇧🇪:
    17 september 2023
    Leuke reis door Marokko 🇲🇦 waarvan we mee konden genieten door jouw fijne verslagjes en foto’s. Goed thuis 🏡
  11. Leni Raaphorst:
    17 september 2023
    na ,t vele moois wat je heb gezien …goede terug reis.