Naar Fortuna

11 februari 2022 - Fortuna, Costa Rica

In plaats van door de wekker, worden we in Tortuguera gewekt door de brulapen. Het is heel bijzonder om midden tussen de natuur en alles wat er leeft wakker te worden. De lodge waar we de afgelopen dagen logeerden was heel mooi en het eten was heerlijk.

Vanmorgen zijn we vertrokken met de boot terug naar Pavona, waar de bus op ons stond te wachten. Het water in de rivier staat heel laag en soms moesten we de boot aan het wiebelen brengen van links naar rechts zodat hij weer los kwam. Een paar keer moest  gids Mario het water in om een stukje te duwen omdat het met wiebelen niet lukte. Dit kan risico's meebrengen, want één keer liet een krokodil, die rustig op de kant lag, zich het water in glijden. Gelukkig zat Mario toen alweer op de boot!

Na de boottocht een koffiestop en daarna in de bus richting Fortuna. Ongeveer 4 uur rijden, gelukkig door een mooi landschap. We zitten weer in een complex met bungalows in een mooie tuin met zwembad. Na aankomst even opgefrist in het zwembad en met een klein groepje in een taxi naar het plaatsje gereden, waar we wat rondgeneusd hebben voordat we met een deel van de groep zijn gaan eten. Het eten hier in Costa Rica vind ik erg lekker, vanavond had ik bijvoorbeeld een schotel met gemengde zeevruchten waarbij ik mijn vingers bijna op heb gegeten. Gelukkig zaten ze er allemaal nog aan toen ik thuis kwam.....

Nu nog een glaasje wijn met mijn kamergenote op ons terrasje en dit stukje met een paar foto’s plaatsen.

1. Maaike:
    Heerlijk!
  2. Tony:
    11 februari 2022
    leuke verhalen en soms ook spannend
  3. Kintor Ouwens:
    11 februari 2022
    Mooi! Mazzel dat je zo van het eten daar houdt! Prachtige foto’s!
  4. Tonny Beekwilder:
    11 februari 2022
    Ik word steeds jaloerser.
  5. Henk:
    11 februari 2022
    Op zo’n bootje wiebelen tussen de krokodillen 🥺 het ziet er prachtig uit daar!
  6. Ries Karreman:
    11 februari 2022
    Lekker genieten van alles hoor en heel leuk om je verhalen te lezen, maar we hoeven niet alles te weten ;););) hartelijke groet van Hannie
  7. Wilen. RvB.:
    12 februari 2022