Dag 2 in Chang Rai

2 maart 2024 - Chiang Rai, Thailand

Zaterdag 2 maart

Vanmorgen hebben we een bezoek gebracht aan een theeplantage. Hier hebben we uitleg gehad over het plukken en welke blaadjes gebruikt worden voor de verschillende soorten thee.

Na de uitleg was er tijd om rond te kijken op de plantage.

Daarna zijn we doorgereden naar de Gouden Driehoek, het drie landen punt. Eerst een lange trap op via een oud tempelcomplex, nog een trap en genieten van het moment.

Toch bijzonder om vanaf het punt waar je staat in Thailand zomaar naar Myanmar en Laos te kunnen kijken.

Hierna een bezoek gebracht aan het opium museum en weer een heerlijke lunch als beloning.

Terug in het hotel even afgekoeld in het zwembad voor we klaar moesten staan voor de Thaise massage. Bij het zwembad had een van de reisgenoten een horrorverhaal verteld over een Thaise massage die zij had gehad, dat haar armen en benen alle kanten uit getrokken werden en de masseur het met de voeten in de rug helemaal naar achteren getrokken had. Dat klonk niet echt aantrekkelijk en degenen die ingeschreven hadden gingen nu toch twijfelen of ze dit nog wilden. Een paar hebben toen voor de olie massage gekozen om zeker van ontspanning te zijn. Bij aankomst bij de massage salon werden we naar ruimtes gedirigeerd met matrassen op de grond. Ik had toch een Thaise massage genomen en moest een soort pyama aantrekken en wachten tot er iemand kwam. Uit de andere ruimtes hoorde ik al geluiden komen dat ze bezig waren met de massages maar ik zag nog niemand. Na 10 minuten ging ik op de gang kijken en zag Koen en Vicky die zeiden dat het goed zou komen. Oké, ik mijn kamertje weer in. Na een half uur nog niemand, toen was er ook niemand meer in de gang en ben ik naar beneden gelopen. Buiten stond Koen te bellen met Vicky die probeerde om bij een andere salon iemand te vinden. Uiteindelijk is ze daarin geslaagd en had ik een masseuse. In plaats van 1,5 uur heb ik 1 uur massage genomen omdat ik anders veel later klaar zou zijn als de anderen.

De pijn viel reuze mee, sommige stukken waren wel pijnlijk maar ze heeft alles goed los gemaakt. Ben benieuwd hoe ik me morgen voel.

Daarna zijn Trees en ik met Vera en Ruud op de Night market gaan eten. Deze keer fondue in bouillon, één pannetje met vlees en één met vis. Je krijgt hier ook een mandje met groenten bij die ook in de pan gaan en als de vis en het vlees op zijn heb je nog een lekkere soep na.

Alles bij elkaar weer een fijne dag!

1. Anke Warnaar:
    2 maart 2024
    Dat eten hè … zoooo lekker en tja.. je gaat toch niet zonder Thaise massage terug naar Nederland? 🤣🤣
  2. Toos plompen:
    2 maart 2024
    Lijkt me heerlijk een massage.
    Mooie foto's Barbara groetjes aan Trees
  3. Stéphanie:
    2 maart 2024
    De Thaise massages zijn altijd erg pittig, maar 1 voordeel je komt er soepel uit🤣 klinkt weer als een top dag!
  4. Tony:
    3 maart 2024
    Lekker de massage dat moet ik ook eens proberen.
  5. Ankie:
    3 maart 2024
    Wat een "voor elk wat wils" -dag Barbara. Van plantages en een drielandenpunt naar een massage. Vooral de eerstgenoemden......... lijkt me mega interessant de uitleg op de theeplantages en ook overweldigd om uitzicht te hebben op zowel Laos als Myamar.
    Daarna een fijne massage en heerlijk eten. Zo'n dag maakt de vakantie wel heel bijzonder.
  6. André:
    3 maart 2024
    Hopelijk ben je morgen fris en fruitig, ik bedoel niet zo krom als een banaan, 🙏🍀🤗
  7. Barbara:
    4 maart 2024
    Ik had verwacht dat alles wat pijnlijk en stijf zou zijn, maar het voelde gelukkig goed aan.
  8. André:
    4 maart 2024
    Je bent nog een jonge godin hé 🤭

Jouw reactie