Naar Chang Rai

1 maart 2024 - Chiang Rai, Thailand

Vrijdag 1 maart
Vanmorgen zijn we gestopt bij een zaak waar ze stoffen bewerken met indigo.
We kregen te zien hoe de patronen op de stof gestempeld worden en daarna in een verfbad gedompeld. De stof wordt blauw van de indigo, de patronen blijven wit.
We mochten allemaal een stukje stof stempelen wat daarna in het verfbad werd gedaan.
Natuurlijk mochten we daarna in de winkel kijken of we iets moois zagen om meer naar huis te nemen.
Daarna hebben we Phae Muehang Phi Forest Park bezocht. Het zijn steenformaties die door erosie de vorm van een boom of paddenstoel hebben gekregen.
 Het verhaal gaat dat een vrouw en grote pot met goud in het bos had gevonden en deze mee naar huis wilde nemen. Hierdoor verdwaalde ze in het bos. Ze heeft de pot met goud weer terug gebracht maar de plek waar hij te vinden was gemarkeerd om het later nog eens te proberen. De keer daarop vond ze de plek, maar geen pot met goud. Nu zeggen de mensen dat zij soms een verschijning met lange witte haren door het bos zien dwalen…. Daarom wordt het bos ook Ghost village genoemd.
Na de lunch hebben we 3 uur gereden om bij Wat Rung Khun, de Witte tempel te komen. Wat een prachtig gebouw, eigenlijk meer een kunstwerk. Binnen mochten er geen foto’s gemaakt worden, heel jammer want het was heel bijzonder wat daar allemaal op de wanden geschilderd was. Het verbeeldt in welke wereld we wonen met allerlei figuren uit deze tijd zoals Spiderman, Picachu, Elvis, Michael Jackson. Ook de Twin Towers met vuurbal, raketten enz. te veel om op te noemen.
Voor de ingang liggen aan weerskanten handen die omhoog grijpen, zij symboliseren mensen die uit de hel willen ontsnappen. Er staat één hand op de foto met opgestoken middelvinger met 1 rode nagel.
Hierna nog naar Wat Rung Sua Ten, de Blauwe tempel. Weer een heel speciale tempel met bijzondere figuren. Deze is ontworpen door leerlingen van  Chaletmchai Kositpitad, de ontwerper van de Witte tempel.
 Aangekomen in het hotel zijn Trees en ik nog met een taxi naar de avond markt gegaan. Wat een leuk gebeuren is dat hier, met een groot plein vol met tafeltjes en rond het plein allemaal restaurantjes waar je eten kunt bestellen wat ze daarna komen brengen. Een soort Foodhall met muziek en af en toe een optreden van een dansgroep.
Nadat we gegeten hadden zijn we de markt af gaan struinen waar van alles te koop is, we werden er hebberig van 🤭

1. Henk:
    1 maart 2024
    Heb je die pot goud nou gevonden? Daar zwijg je over😀
  2. Sylvie:
    1 maart 2024
    Klinkt goed, foodhall met muziek en dans! Fijn weekend!
  3. Leni Raaphorst:
    2 maart 2024
    Nou Barbara je kan niet zeggen dat je niks gezien heb....volgens mij is ,t weer erg genieten van de reis

Jouw reactie