Naar Chiang Mai

4 maart 2024 - Chiang Mai, Thailand

Zondag 3 maart
Vandaag gaan we richting Chiang Mai. Het is de laatste dag dat deze bus bij ons blijft dus bij een koffiestop onderweg zijn de chauffeur en zijn vrouw bedankt voor hun diensten en vriendelijke bijdragen onderweg. Marko en Irene hebben de envelop overhandigd en Marko heeft ze in het Thais toegesproken. Iedereen was vol bewondering hoe hij dit deed en er waren er een paar die vroegen wat hij precies gezegd had, bleek dat hij een paar zinnetjes van het papiertje met Thaise woorden had gezegd,  zoals “ik hoef geen plastic tas”. 😂Natuurlijk zijn ze ook echt bedankt.
De volgende stop was bij een heet waterbron waar het water borrelde en omhoog spoot en heel veel zwaveldampen verspreidde. Het was lekker om even met de voeten in het bad te zitten.
Hierna nog een lunchstop bij Kao Kan Lang waar we echt afscheid van de buschauffeur hebben genomen.
Met 3 minibusjes vervolgen we de reis. Eerst naar Wat Phrathat Doi Suthep. Dit is een gouden Pagode boven op een berg waar een botje van de Buddha bewaard wordt. De plaats van de tempel is ooit bepaald door een kleine pagode met het botje op de rug een witte olifant. Deze olifant werd op pad gestuurd en het wachten was op een teken van de olifant. Hij had een paar dagen gelopen tot hij bovenop de berg kwam, daar driemaal ronddraaide, trompetterde en dood neerviel. De mensen besloten dat dit de plaats was waar de tempel gebouwd moest worden.
Beneden stonden en zaten een paar monniken. Er was er 1 bij die het leuk vond om op de foto te gaan. Een man stond foto’s te maken en wilde dat ik er bij kwam zitten 😂
 Hierna zijn we naar Chiang Mai gereden waar we een korte wandeling hebben gemaakt langs de eerste school van Chiang Mai en nog een tempel. Eerlijk gezegd zijn we allemaal een beetje tempel moe, hoe mooi ze ook zijn. Deze laatste was bijzonder door het verhaal van de terugkeer van Sidharta op aarde, wat uitgebeeld was als een soort stripverhaal op de schilderingen op de wanden in de tempel.
Na een snelle douche op de kamer hebben we in het hotel gegeten. Daarna zijn we naar de zondag markt gegaan. Deze is vlakbij het hotel, heel leuk om te zien maar nu zijn we blij om terug in het hotel te zijn.

1. Sylvie:
    4 maart 2024
    Mooi verhaal weer Barbara! Lang geleden las ik het boek Sidharta.

Jouw reactie