Naar Corcovado

20 februari 2022 - Corcovado National Park, Costa Rica

Zaterdag 19 februari.

Vanmorgen moesten we zorgen om klaar te staan met een rugzak met spullen voor 3 dagen. Met de bus zijn we naar Sierpe gereden, waar onze koffers in de opslag zijn geplaatst en wij met kleine bepakking op een boot naar Corcovado zijn gebracht. De reis op zich was heel mooi en leuk. Eerst een half uur over de rivier, daarna over zee naar Cabinas las Palmares in Corcovado. Ze noemen het "Pour man's paradise", maar iedere rijkaard wil hier wel een paar dagen verblijven.

Na een heerlijke lunch hebben we zitten genieten van  het uitzicht en daarna zijn we een strandwandeling gaan maken omdat we naar de zonsondergang wilden kijken. Met onze voeten in de branding gingen we op weg maar we hadden niet op de sterke branding van de golven gerekend. Er kwam een golf aan rollen, niet eens zo'n grote, die sterk aan ons trok. Ik viel bijna en Tinny werd helemaal omver geworpen. Ik bedacht net dat ik blij was dat mijn leesbril niet in het water was gevallen toen ik zag dat Tinny haar zonnebril kwijt was. We hebben nog een poosje gezocht maar natuurlijk niets gevonden.

De maaltijden worden hier voor de hele groep verzorgd, dus eten we met z'n allen op een afgesproken tijd. Daarna nog een drankje en vroeg naar bed.

1. Ankie:
    20 februari 2022
    Barbara, als ik jouw verhaar zo lees krijg ik een "schoolreisjes gevoel". Gezamenlijke maaltijden en op tijd naar bed. (Inclusief het kwijtraken van spullen.)
    Ik ben net ingestapt op je blog en verheug me op je volgende volgende avontuur. (Maak het maar niet spannender dan een val in de branding. ) Veel plezier en in afwachting van al het moois. Lieve groet Ankie
  2. Wilen. RvB.:
    20 februari 2022
    👌😊🤗🤗🤗🤗blijf met je mee genieten😘
  3. Edith:
    20 februari 2022
    Wauw ben jaloers. Hier kijk ik maar naar de regen😥😫
    Liefs Edith
  4. Anke Warnaar:
    20 februari 2022
    Echt een reis op jouw lijf geschreven, is er nog einde aan deze reis? Heerlijk genieten maar… Xx
  5. Anne hoppenbrouwer:
    20 februari 2022
    Nou het klinkt top. En inderdaad net een schoolreisje zoals al iemand schreef. Hier is het takke weer. De volgende storm komt er weer aan. Dus hier mis je niets ( nou ja misschien je kleindochters ) geniet ervan ik ben benieuwd naar het vervolg . Groetjes ook van Ruud