De reis naar en de eerste dag in Kaapstad

13 december 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Maandag 12 december
Vandaag is het vertrek naar Zuid-Afrika.  Stefan heeft me naar het station in Breda gebracht waar ik op de snelle trein naar Schiphol ben gestapt. Deze stopt onderweg alleen op Rotterdam centraal, na 50 minuten was ik al bij het vliegveld. Alle tijd om het bestelde geld op te halen, de boardingpassen te printen en de koffer in een kluis te stoppen in de hoop dat hij in Kaapstad weer tevoorschijn komt. Er stond een rij bij de beveiliging maar het ging behoorlijk snel dus heb ik nog een poosje rondgewandeld, ik kan nog lang genoeg zitten. Uiteindelijk vertrok de vlucht naar München te laat, waardoor we pas landden op het moment dat we al moesten boarden voor de vlucht naar Kaapstad. We deden er ook nog 20 minuten over om bij de gate te komen, inclusief een treintje. Gelukkig was het ook een vlucht van Lufthansa en waren we in ieder geval met 20 mensen te laat waardoor ze op ons gewacht hebben. Ik heb nu toch eens mijn naam horen omroepen op een luchthaven om me onmiddellijk bij de gate te melden…
Het duurde daarna nog even voor we de lucht in konden, want het had gesneeuwd in  München en de vleugels van het vliegtuig werden eerst schoon gespoten en de flappen gecontroleerd, voor we mochten vertrekken.
Bij de gate op Schiphol had ik al een paar mensen uit de groep ontmoet en na de tussenlanding nog een paar. De rest zagen we bij aankomst in Kaapstad. De eerste nacht slapen we in een mooi hotel, daarna wordt het kamperen.

Dinsdag 13 december, Kaapstad
De kamers waren vanmorgen nog niet klaar, toen zijn we met een gedeelte van de groep een tour door Kaapstad gaan maken met de Hop on- hop off bus. We wilden het liefst naar de Tafelberg, daar zijn we ook aan de voet geweest alleen werd ons afgeraden om naar boven te gaan omdat hij helemaal in de wolken lag en je dan niets kon zien. Jammer, want morgen hebben we daar geen tijd meer voor. We zijn op verschillende plaatsen uit de bus gestapt en wat rondgekeken, gelopen, koffie gedronken en gegeten.
Daarna een paar uur naar de kamer om te douchen, even op het gemak komen om de eerste indrukken te verwerken en vanavond met de groep gaan eten in een leuk restaurant waar een Afrikaanse  band speelde. Het was een aanstekelijk ritme waar iedereen toch op zat te bewegen. Kortom, de eerste dag was leuk en de indruk van de groep is gezellig!
De komende 3 dagen hebben we geen WiFi, dus kan ik het blog niet verzenden. Zodra er weer verbinding is kan ik wat plaatsen.

1. AN:
    13 december 2022
    Zo dat ziet er goed uit , jammer van de Tafelberg fijn dat je al mensen ontmoeten en lekker eten 🥘 ja die bandjes zijn altijd wel leuk 😻 het geluid van de 🛩️🐉🦜🕊️🦧herkenbaar. heel veel plezier 🤣 en geniet ervan groetjes AN 🦩
  2. Tonny Beekwilder:
    13 december 2022
    Is mijn reactie nou weg?
  3. Leni Raaphorst:
    13 december 2022
    volgens mijn gaat ,t een leuke trip worden ,ik zeggen geniet ervan en veel plezier
  4. Tony:
    14 december 2022
    Fijn om van je horen Barbara, ik was erg blij tevoren dat de reis goed is gegaan. Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelfsprekend. Leuk om al een indruk te krijgen van Kaapstad. Groetjes Tony
  5. Anke Warnaar:
    14 december 2022
    En nu heerlijk een paar weken genieten 🎉👍
  6. Ankie:
    14 december 2022
    Wat een verrassing... je bent op reis, geweldig toch!
    Geniet ervan Barbara en hopelijk kom je veel Wifi- zones tegen dan genieten wij weer met je mee.
    De eerste dag was al een succes zo lezen.........
  7. Jan en Truus:
    14 december 2022
    Je reis is goed begonnen en je hebt een leuke groep, dat belooft een mooie vakantie te worden. Heel veel plezier.
  8. Marijke:
    14 december 2022
    Je vakantie begon al bij je vertrek thuis hé 😊
    Jammer van de Tafelberg, krijgen jullie daar misschien nog een kans voor?
    In ieder geval een fijne vakantie, veel plezier en mooie foto’s 😎
  9. Bep:
    14 december 2022
    Veel plezier en lekker genieten van alle leuke en mooie dingen!!
  10. Vie:
    14 december 2022
    Ah wat lekker Barbara! Ben vet jaloers ;-)
  11. Gonda:
    14 december 2022
    Wat leuk dat we weer met je mee mogen lezen.
    Geniet van je reis!
  12. Edith:
    14 december 2022
    Ha Barbara, ik wens je een hele fijne vakantie. Zover ik het nu allemaal gelezen heb vind ik het maar dapper van je.Nogmaals geniet ervan.Groetjes Edith
  13. Jose Bos:
    14 december 2022
    Hee Barbara Fijne vakantie! en de feestdagen ben je daar ook?
    Veel plezier daar!
    groetje José
  14. Henk:
    15 december 2022
    Braaien dus maar met de Kerst !
  15. Ingeborg Oomens:
    Prachtige foto’s Barabara. En een genot om je verslag te lezen. 🤗
  16. Tinny:
    15 december 2022
    Hey Costaricaroommaatje. Leuk je weer eens te horen en te lezen. Weer “op trot” zoals wij hier zeggen. Ik ga zeker je blog volgen en een beetje meereizen. Groetjes uit het verre België 😍
  17. Hans:
    16 december 2022
    Hoi Barbara. Inderdaad een verrassing dat zo ver van huis bent, maar goed bekeken, want hier begint het juist te winteren.Geniet volop, we zullen je volgen of dat lukt. Veel Groeten en plezier toegewenst van Ria en Hans.
  18. Nanny:
    9 januari 2023
    Al even geleden, toch leuk om te lezen 😃