Avonturen in het Selvaturapark

15 februari 2022 - Monteverde, Costa Rica

Vandaag was het een avontuurlijke dag, waar iedereen naar uitgekeken heeft.Na het ontbijt heeft de bus ons naar het Selvaturapark in het nevelwoud bij Monteverde gebracht. We begonnen de dag met een wandeltocht over de hangbruggen. Deze waren iets steviger dan de brug bij Rincón de la Vieja. Hier kon iedereen  gewoon doorlopen. We hadden vanaf 60 meter steeds een prachtig uitzicht over het nevelwoud. Het is zo wonderlijk om te zien wat er allemaal groeit en bloeit over en op de bomen. Planten die bij ons in de kamer staan groeien hier wel tot 30 meter hoog, het lijkt alsof je door een sprookjeswereld loopt.

Na een koffie pauze begon het klapstuk van vandaag, de Canopy tour op 40-60 meter hoogte dwars door de bomen. We kregen eerst instructie hoe we de kabels vast moesten houden, wanneer te remmen en hoe we moesten gaan hangen in ons tuigje. Daarna de eerste van 16 ziplines. Dat was een korte om iedereen te laten wennen voor het echte werk begon. Ze werden afgewisseld met lijnen van een kilometer en iets korter, soms moest je met z'n tweeën,  dan moest de achterste de benen om de ander heenslaan. Het was bijzonder om zo door en over de bomen te zoeven en wat een uitzicht, geweldig!!!

Vlak voor de laatste lijn was er een extra attractie, de Tarzanswing. Toen we daar aankwamen zei één van de mannen die ons geholpen hadden, kom Barbara, wil jij de Tarzanswing doen? Ik had geen idee wat dat inhield, maar het klonk leuk. Ik moest omhoog klimmen naar een platform,  waar een ander lijnen aan me vast maakte. Ik vroeg hem wat de bedoeling was en wat ik moest doen. Niets, zei hij, close your eyes and I do the rest..... Stond ik dus boven op een hoog platform met een paar lijnen aan mijn gordel, moest ik de lijnen voor me vast houden, deed hij het hek voor me open, moest ik op de rand gaan staan, door mijn knieën buigen en kreeg ik een duw in mijn rug. Daar vloog ik als een echte Tarzan, of in dit geval Jane, door de lucht naar de andere kant en weer terug. Zo zwaaide ik nog een aantal keren heen en weer. Omdat ik nog niet gezien had wat er zou gebeuren was het eerst spannend maar het was heel leuk om mee te maken. Na mij zijn er nog een aantal van onze groep de swing gaan doen. Alles bij elkaar een spannende dag. Daarna natuurlijk nog lang nagepraat over ons avontuur.

1. Anita Mandemaker:
    15 februari 2022
    Wat een ontzettend leuk avontuur, Barbara!!!
  2. WilEni:
    17 februari 2022