Van Fes naar Midelt

7 september 2023 - Midelt, Marokko

Dag 5, 7 september naar Midelt.
Vanmorgen hebben we eerst een stop gemaakt bij een supermarkt om iets te kopen voor de lunch. In de grotere plaatsen zit de Carrefour met mooie vers afdelingen. Hier was een mooie vis afdeling, waar de jongen die hier werkte speciaal de vissen ging besproeien toen ik vroeg of ik er een foto mocht maken.
De provincie waar we door rijden heeft vruchtbaar land, waar veel fruit, groenten en bloemen groeien. Het water komt uit het Atlas gebergte waardoor de grond vruchtbaar is. Deze bergen zijn zo hoog dat er in de winter zelfs geskied wordt.
In Ifrane hebben we een tussenstop gemaakt. De eerste indruk was een modern plaatsje in West Europa, helemaal niet wat je in Marokko verwacht.
In het park stond een beeld van een leeuw, die de laatste leeuw uit het Atlas gebergte moet voorstellen. In het wild komen ze niet meer voor, alleen nog in de dierentuin. De atlas leeuw wordt beschouwd als het nationale symbool van Marokko.
Op een terras hebben we een lekkere piña collada gedronken, wat je hier ook ’s morgens gerust kunt doen omdat alles zonder alcohol is.
In de voorlopers van het Atlasgebergte reden we door een ceder bos. Hier leven veel makaken die we onderweg van dichtbij konden bewonderen.
In Timhdet zijn we gestopt bij een lokale markt, zo bijzonder om te zien wat er allemaal verhandeld wordt door de mensen uit de omgeving. Het is ook gelijk een ontmoetingsplek voor de bewoners.
Bij een Berberfamilie mochten we in hun tent rondkijken. De oma van de familie liet haar dochter thee zetten voor ons. Deze mensen leven in de zomer in de bergen, als het winter wordt zetten ze hun tenten in een warmere omgeving op.
Rond 16.30 kwamen we bij ons hotel  in de buurt van Midelt aan, wij allemaal bij omdat er een mooi zwembad bij was…..mochten we er niet in omdat het water vervuild was door een zandstorm.

1. Tony:
    7 september 2023
    Wat een mooie reis maak jij, door jou leer ik Marokko beter kennen.
  2. Maaike:
    7 september 2023
    Hopelijk heb je toch nog wat verkoeling kunnen vinden@
  3. Bep:
    7 september 2023
    Leuk Barbara om jou zo te volgen. En wat een prachtige foto’s🤩
    Veel plezier!