Naar Tortuguero Nationaal Park

9 februari 2022 - Tortuguero National Park, Costa Rica

Maandagavond zijn we met een gedeelte van de groep uit eten geweest in een visrestaurant in de buurt. We hebben heerlijk gegeten, hier duurt het afrekenen nogal lang omdat iedereen voor zichzelf afrekent en het bedrag in veel gevallen ook nog omgerekend moet worden van colones naar dollars. Hier maakte dat niet zoveel uit omdat er een discjockey stond die muziek uit onze jeugd draaide,  Chubby Checker e.d. we hebben tijdens het wachten lekker staan swingen.

Dinsdagmorgen we heel vroeg op omdat we naar Tortuguero Nationaal Park gingen. Om 5.45 uur vertrok de bus al, onderweg hebben we ergens ontbeten en om 11 uur waren we bij La Pavona, waarvandaan we  met een boot naar Tortuguero Nationaal Park zijn gebracht. Onderweg hebben we veel vogels gezien en een paar kleine krokodillen of kaaimannen.

We zitten hier midden in het oerwoud in een leuke  lodge met allerlei paden en vlonderpaden die de gebouwtjes met kamers verbinden. Er zijn ook meerdere zwembaden en een gezellig terras. Vanmiddag heeft onze gids Mario ons wegwijs gemaakt en verteld waar we op moeten letten om dieren te spotten. We hebben daar al diverse apen, vogels en salamanders gezien. Vanmiddag vanaf het terras aan het water zagen we dolfijnen zwemmen en een papegaai overvliegen.

Daarna nog even zwemmen en klaarmaken om te gaan eten. Wat een leven!!!!!

Morgen is het weer vroeg dag omdat we met een bootje de rivier op gaan, kijken of we nog meer dieren kunnen vinden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk:
    Super!
  2. Diny en Richard:
    9 februari 2022
    wat een mooie reis Barbara! groeten
  3. Anke Warnaar:
    Wat een super reis Barbara echt iets voor jou 🌴🎉
  4. Stéphanie:
    Wauw! Echt prachtig. Echt genieten, veel plezier
  5. Tony:
    geweldig
  6. Jan en Truus:
    9 februari 2022
    Prachtige reis. Heel wat anders dan rondjes lopen op de baan. Geniet er van.
  7. Kintor Ouwens:
    9 februari 2022
    Wat heerlijk dat je zo geniet! Letterlijk en figuurlijk in een andere wereld! Heel leuk om een beetje met je mee te reizen!
  8. Bep:
    9 februari 2022
    Wat leuk , dat wij op deze manier mee kunnen genieten van jouw reis Barbara.
    Veel plezier nog verder!
  9. Marcel:
    Wat een mooie reis!
    Fijne vakantie!
  10. AN:
    9 februari 2022
    En nog lekker swingen super leuk , da "s echt genieten veel plezier.
  11. Tonny Beekwilder:
    11 februari 2022