Naar San Jose

25 februari 2022 - San José, Costa Rica

Donderdag 24 februari.

Vandaag is het echt de laatste reisdag van deze geweldige reis. Mario had halverwege nog een krokodillen safari voor ons geregeld. Voor ons een fijne verrassing omdat dit een onderbreking van de reis was en een hele mooie excursie. We kwamen aan in een mooie winkel waar een aantal van ons nog wat laatste souvenirs gekocht hebben. Daarna gingen we aan boord van een fijne boot, waar iedereen goed zicht had op het water en de kanten voor een tocht over de rivier en door de mangroven. In deze rivier leven heel veel krokodillen en langs de rivier allerlei vogels. Onderweg hebben we veel krokodillen en vogels gezien, zelfs vogels die krokodillen eten.... Toen dat  verteld werd dacht ik: "huh dat kan toch niet? " maar deze vogels eten de baby krokodillen die net uit het ei zijn gekropen. Deze zijn ongeveer 25 cm,  dat maakt het geloofwaardiger.

Daarna hebben we er nog iets gegeten en de reis naar San Jose voortgezet. We logeren hier weer in hetzelfde hotel als op de eerste dag, dus de cirkel is rond.

Omdat er een paar kamers nog niet klaar waren hebben we met een groepje wat wijn gedronken op het terras van het hotel. Daarna hadden we nog tijd om ons op te frissen en hebben we bij een Mexicaans restaurantje gegeten.

Morgenochtend krijgen we om 7 uur een pcr test om te zien of we met het vliegtuig mee mogen. Na 2 uur hebben we de uitslag en zijn we, als het goed is, vrij om te gaan. Na de test wil Mario nog een wandeling in de omgeving maken om ons nog iets van San Jose te laten zien en rond 11.30 uur lokale tijd gaan we naar het vliegveld en is deze mooie reis echt voorbij.

Ik kijk er met een fijn gevoel op terug en ben heel blij dat ik de stap heb genomen. Dankjulliewel voor het meeleven en de fijne reacties. Hopelijk tot een volgende keer!

1. Diny en Richard:
    25 februari 2022
    We wensen je een hele goede terugreis.
    Ben je al getest? Moet je anders in quarantaine? We hopen je snel weer hier te zien.
  2. Henk:
    25 februari 2022
    Welkom thuis, het wordt hier mooi weer dus je bent snel weer gewend 😄
  3. Maaike:
    25 februari 2022
    Met zoveel lege flessen wijn, ga je volgens mij zelfs roze krokodillen zien 🐊 !
  4. Ries Karreman:
    25 februari 2022
    Goede reis terug en welkom thuis weer!