Nationaal park Cahuita.

8 februari 2022 - Cahuita, Costa Rica

Vandaag was het weer een superdag! Vanmorgen ziin we onder begeleiding van onze reisleider naar het nationaal park Cahuita geweest. Hij kon ons zo vaak wijzen op de dieren boven in de bomen waar we anders misschien zo voorbij zouden lopen. Vooral de luiaards liggen verscholen tussen de takken te slapen. We hadden geluk dat sommige van deze dieren wakker waren en van de bladeren lagen te eten. Heel langzaam bewegen ze dan een poot naar een blad en eten het op. Verder hebben we brulapen, kapucijnerapen, wasbeertjes en nog veel meer dieren gezien.

We hebben tot het einde gelopen en daarna dezelfde route terug omdat we anders over de weg terug moesten lopen, waar het erg warm voor was.

Vanmiddag ben ik met een paar vrouwen in zee geweest en zijn we bij het strandtentje van gisteren nog iets gaan drinken.

Straks moeten we een tasje pakken om 2 dagen het oerwoud in te gaan bij Tortuguero Nationaal Park, daar moeten we met een bootje naartoe en omdat het laag water is, mag de bepakking niet te zwaar zijn.

Een aantal foto's van de dieren vandaag zijn gemaakt door de reisleider omdat het heel veel tijd kost om de foto's van de camera op de tablet te krijgen (Ik heb het systeem nog niet goed onder de knie) Hij heeft ook een giga telelens, dus zo mooi krijg ik ze nooit....

1. Suzan:
    8 februari 2022
    Heel gaaf allemaal!! Veel plezier in het oerwoud!
  2. Diny en Richard:
    8 februari 2022
    Wat een heerlijke reis Barbara met een prettig gezelschap, goed dat je deze beslissing hebt genomen.
    Met je prachtige foto's en interessant verslag reizen we een beetje met je mee, echt leuk.
    Betr. foto's van camera >> tablet: Ik gebruik hiervoor een adapter van Apple connector>> usb.
    Als je deze niet hebt, is het misschien in de bewoonde wereld te koop.
    Groetjes van Diny en Richard
  3. WilEni:
    8 februari 2022
    hee schoone zus, ,kijk je uit met die slangen,, die hyp notiseren je altijd , dus gauw naar je biertje 😋😍 doeg hoor en groetjes.