Van Maun naar Chobe.

31 december 2022 - Kasane, Botswana

Zaterdag 31 december

Zoals iedere dag vertrokken we weer heel vroeg uit Maun richting Chobe . Onderweg hiernaartoe zijn we door het nationaal park gereden. Regelmatig zagen we olifanten langs de weg en soms stak er zomaar een groep over. We moesten 2 keer uit de bus bij een soort gezondheidspost voor mond en klauwzeer, wat hier schijnt te heersen. Met een extra paar schoenen in onze hand moesten we door een ontsmettingsmiddel lopen en het extra paar ook in de ontsmetting dopen. Beetje raar want je loopt verder over de straat en hebt het dan ook weer onder je schoenen, maar regels zij regels hier.

Om 14.30 uur kwamen we op onze laatste kampeerplaats in Botswana aan. Heel snel de tenten opgezet op een modderig veld, want het had behoorlijk geregend en op weg naar de rivier waar we een riviercruise gingen maken. Deze was erg leuk in een mooie omgeving waar we weer heel veel dieren gezien hebben. Olifanten, veel nijlpaarden op het land, allerlei vogels, krokodillen en nog veel meer.

Terug op de camping had Mojo voor de laatste keer het avondeten gekookt omdat we de nachten hierna in luxe tenten slapen met bedden er in en we daar uit eten kunnen gaan.

Morgenochtend is het weer om 5 uur op voor een game drive, dus ik ga vroeg naar bed en breng de jaarwisseling deze keer slapend door. Iedereen een gezellige jaarwisseling en een heel mooi 2023!