Helikoptervlucht

30 december 2022 - Ngamiland East, Botswana

Vrijdag 30 december

Er gingen 10 mensen mee met de helikopters, we werden om 14.30 uur opgehaald en naar het vliegveld van Maun gebracht. Het ging er officieel aan toe. Ons paspoort werd gecontroleerd en we moesten onze tassen laten scannen. Daarna naar de vertrekhal, waar we maar 5 minuten hoefden te wachten voor we opgeroepen werden om naar de gate te gaan. Een busje bracht ons naar de helikopters die al klaarstonden. Ik had geluk dat ik voorin mocht zitten, daar had ik een prachtig overzicht, ook door de bodem. Degenen die wel eens naar het perfecte plaatje hebben gekeken, hebben vast wel eens gezien hoe die helikopters er uit zien. Er zitten geen deuren in en je kunt gewoon naar buiten leunen als je dit wilt.

Het was ontzettend mooi om zo over de delta te vliegen en de dieren te spotten. Brian, de piloot, gaf ons steeds uitleg via de koptelefoons die we allemaal op hadden en waardoor we ook vragen konden stellen. We hebben giraffen, olifanten, waterbuffels, nijlpaarden, zebra’s en nog meer gespot. Ik heb de foto’s op mijn camera nog niet bekeken, dat doe ik thuis wel. Ik heb geen idee of ze gelukt zijn, maar ik heb in ieder geval van de vlucht en de uitzichten genoten!

Ik heb een paar foto’s met mijn telefoon gemaakt die ik hierbij zal plaatsen.

1. Martha:
    30 december 2022
    Wat zijn het weer mooie foto's was zeker wel spannend in die helikopter
  2. Ankie:
    30 december 2022
    Barbara, wat een genot al die foto's vanuit de boot en zeker ook vanuit de helikopter. Wat een verschil en wat een weidsheid.......
    geweldig om dit mee te kunnen maken.
  3. Tinny:
    30 december 2022
    Wat een avontuur weer. Leuk om je reis en belevenissen mee te volgen vanuit mijn luie zetel of zoals jullie zeggen: op de bank 😜
    Ik wens je alvast een spetterend oudjaar aan de andere kant van de wereld en veel reisgenot in 2023. Ook Altijd welkom in je buurland hé 😎
  4. Vie:
    31 december 2022
    Wow wat gaaf weer Barbara! Hele fijne jaarwisseling en een mooi en reislustig 2023!
  5. Sandra:
    31 december 2022
    Echte geweldig Barbara om deze reis nu en daar te maken. Heel wat avonturen en belevenissen! Geniet er nog volop van voordat je weer hier in dit natte kikkerlandje terug bent.
    Een mooie start van het nieuwe jaar!
    Gelukkig Nieuwjaar gewenst! 🎆
  6. AN en Christ:
    31 december 2022
    ECHT EEN HELE MOOIE REIS, JE HAD EEN MOOIE PLEK VOORIN IN DE HELICOPTER SUPER DAT JE DAT GEDAAN HEBT. VERDER HELE FIJNE JAARWISSELING EN TOT VOLGEND JAAR GROETJES. AN. EN. CHRIST
  7. Hans:
    1 januari 2023
    Het is allemaal weer heel spectaculair wat je aan het doen bent.
    In zo'n mooie omgeving het nieuwe jaar in. Apart.
    In ieder geval een goed 2023
  8. Nanny: