Etosha National Park en Rainbow river lodge.

27 december 2022 - Maun, Botswana

Zaterdag 24 december.

Oef, het was wel erg vroeg vanmorgen. Het ontbijt was al om 5 uur, wat betekende dat de wekker om 4.15 uur gezet moest worden omdat de tenten al opgeruimd moesten zijn voor het ontbijt. We hadden natuurlijk wel een mooi vooruitzicht voor deze dag met de gamedrive in het Etosha Nationaal Park. We hadden 2 trucks voor 10 passagiers tot onze beschikking waarin we allemaal goed zicht hadden op de omgeving. Het begon al snel met een groep springbokken en daarna een paar giraffen. Soms zagen we een hele tijd niets, maar over de hele dag genomen hebben we heel veel dieren gezien, onder andere leeuwen, neushoorns, struisvogels, valken, olifant, wilde beast enz.

Van een aantal dieren heb ik ook wat foto’s kunnen maken met de telefoon om deze op het blog te kunnen plaatsen.

Het was een lange vermoeiende dag want we zaten om 6 uur al in de truck en om 17.45 uur waren we pas weer terug. Als verrassing hadden Mojo en de chauffeur alle tenten al voor ons opgezet maar…. aan het einde van de middag was het gaan stortregenen en waaien waardoor er een paar tenten omgewaaid en sommigen zelfs helemaal van hun plaats waren. Alle tenten stonden vol water. Het was een triest geheel, zeker na het werk wat die mannen als verrassing voor ons gedaan hadden. Nadat het gestopt was met regenen zijn de tenten gedweild en konden we toch nog buiten eten. Het was jammer dat de viering van kerstavond letterlijk in het water was gevallen, maar iedereen was al heel moe, dus morgen dan maar kerst vieren.

Zondag 25 december

We mochten op eerste kerstdag een uurtje uitslapen, om 6 uur ontbijt en om 7 uur in de truck voor een volgende dag in het park. We hebben weer veel dezelfde soort dieren gezien maar vanmorgen zagen we al snel een groepje leeuwen. Normaal blijven deze heel lang stil liggen maar nu was er toevallig een andere groep in de buurt en kwamen ze overeind om hun territorium te verdedigen. Onze chauffeur wist precies welke richting ze uit zouden gaan en reed snel die kant uit om nog een keer te kijken wat er zou gebeuren. Mooi om dit mee te maken.

In de middag kwamen we in een ander deel van het park omdat we afgezet zouden worden bij onze nieuwe kampeerplaats. Hier waren toch weer een paar andere diersoorten thuis als in het andere deel. We hebben wat zwijnen in de modder zien rollen, giraffen bij de waterpoel zien drinken en toen we bijna terug waren zagen we 3 cheeta’s onder een boom. We begrepen dat deze vaak moeilijk te vinden waren, dus dit was echt een cadeautje.

We waren heel blij dat onze tenten alweer opgezet waren na weer een lange vermoeiende dag, maar we hebben genoten.

Een paar reisgenoten hadden kerstlampjes in hun koffer waarmee de boom midden in de kring tenten verlicht werd, dit gaf toch een kerstsfeertje. Zoals iedere avond had Mojo voor een heerlijke maaltijd gezorgd, met vlees van de barbecue.

Maandag 26 december

Het was een lange reisdag met als eindbestemming de Rainbow River lodge in Rundu. Daar hebben we snel de tenten opgezet en naar de cruiseboot, waar we een paar uur heerlijk op het water hebben gezeten om naar de nijlpaarden te kijken. Er zaten er tientallen in de rivier, complete families groot en klein door elkaar. Door de lange en zware dagen is iedereen doodmoe en gaan we allemaal vroeg naar bed. Helaas is het internet in deze omgeving niet best, het uploaden moet nog even wachten…..

1. Maaike:
    Gezellige boom 🌲!
  2. Hannie:
    27 december 2022
    Wat een leuke, maar ook vermoeiende dagen. En zeer avontuurlijk! Geniet lekker verder, veel liefs, Hannie
  3. Henk:
    27 december 2022
    Ik was al lang onder een boom gaan liggen uitslapen! Spannend verhaal.
  4. Bella:
    27 december 2022
    Barbara wat een mooie omschrijving van je reis ik zie alles weer voor me ben ook in dat park geweest , klopt erg vermoeiend wij vielen s’avonds ook als n blok in ons bed , Gr v Bella
  5. Tonny Beekwilder:
    27 december 2022
    Wat een aparte kerstdagen.
  6. Kintor Ouwens:
    27 december 2022
    Wat een afwisselende reis! Vermoeiend, maar je ziet wel veel moois! Maar goed dat je alles opschrijft, anders zou je de helft vergeten misschien!